söndag 12 oktober 2008

Teknologi för personlig utveckling

Något som har intresserat mig nyligen är hur man kan använda teknologi för personlig utveckling. Teknologi är överallt runt om oss och vi använder tex dagligen mobiltelefoner, Internet och mp3 spelare. Jag tänkte skriva några inlägg hur kan dessa nya teknologier vara till hjälp för personlig utveckling?

Först ut: Internet och Youtube.

Youtube är en fantastisk sida med en otrolig mängd filmklipp. Har du ett special intresse är Youtube ett perfekta medium.

Men det finns även en mängd filmer som kan inspirera och motivera dig. Så detta är mitt tips. Nästa gång du känner dig lite nere eller inte 100 % motiverad på jobbet gå till youtube (om inte sidan är spärrad på din arbetsplats...) och sök på din favorit person.

Det kan vara någon av alla gurus inom personlig utveckling: Robin Sharma, Tony Robbins, Stephen Covey, Brian Tracy, Jack Canfield mm.

Varför inte någon ledare som inspirerar dig: Al Gore, Nelson Mandela, Richard Branson mm.

Det som är bra är att du ofta kan hitta korta filmklipp som inspirerar. Men se till att bara titta på 1 varje dag då det är lätt och fastna och spendera för mycket av din arbetstid till att surfa runt på Youtube.

Jag kan rekomendera detta klipp på Tony Robbins: http://www.youtube.com/watch?v=Cpc-t-Uwv1I Kolla vad som händer mitt i...

Inga kommentarer: