tisdag 14 oktober 2008

Min Ipod

Ett av det bästa verktygen för personlig utveckling är din mp3 spelare. Du kan välja om du vill fylla din mp3 spelare med dödsmetall eller saker som är positiva.

Jag använder min Ipod på 3 sätt.

Först och främst så har jag massor av program om personlig utveckling. Allt från tids optimering, försäljning, hälsa, pedagogik till hur man lever länge. Jag kan rekommendera Brian Tracy och hans hemsida www.briantracy.com. Han har program inom de flesta områden och beställer man något på hans hemsida så får man ofta bonus program i form av mp3 filer. När jag tränar, sitter i bilköer eller är ute och springer så lyssnar jag alltså på något program om personlig utveckling.

Det andra sättet jag använder min mp3 spelare på är att jag även har massor av mediterings program. Så ibland när jag har tid tar jag 10-20 minuters paus och lyssnar på ett av dessa. Jag kan rekomendera något av Lars Eric Uneståhls program eller min nuvarande favorit Paraliminals av Paul Scheele.

Tredje sättet är att välja musik som ger energi och gör dig glad. Jag har en spellista med glada sånger som jag får otrolig energi från. Oh boy med Peps Person är nu först på listan och med denna låt i hörlurarna kan man inte sluta le.

Självklart lyssnar jag ibland även bara på "vanlig" musik men oftast använder jag min Ipod till något av de tre kategorierna ovan. Så tack Apple och Steve Jobs för Ipoden som gör mig till en gladare och bättre människa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant som vanligt.

Att göra saker rätt när man har ett flow är ju alltid relativt enkelt. Hur gör du för att bryta en negativ trend? Hur kan man använda olika tekniker för att komma igång när allt är lite svårare? Det vore intressant att läsa om.