fredag 25 februari 2011

Jim Rohn citat

Jag skulle som sagt kunna fylla denna blogg med Jim Rohn citat. Här kommer ett annat: "formal education will make you a living; self-education will make you a fortune."

Jim Rohn var Anthony Robbins första mentor när Tony var en finnig tonåring. När man lyssnar på båda inser man hur mycket av det Tony säger som egentligen kommer ifrån Jim. Om du är seriös om din personliga utveckling men inte har någon Jim Rohn bok eller ljudband så är det dags att investera!

Här är en bra bok:Jim Rohn bok

Här är en ljudbok jag kan rekommendera: Jim Rohn ljudbok

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din blogg och ditt satt att skriva riktigt mycket. Du skriver pa ett satt sa man kanner sig peppad och styrkt. Fortsatt som du gor, du borde ge ut en bok!

Oskarand sa...

Tackar för det!


Jag jobbar på en bok faktiskt och återkommer om det... siktar på att bli klar under 2011... det är ett stort projekt!

Oskar

Lev Din Dröm! sa...

Jag undrar var Jim Rohn har tagit sitt ifrån ;). Ne då, men det är ju inte något koncept som Rohn har kommit på utan detta är ju mer eller mindre sanningar om hur vi fungerar som människor. Då blir det ju samma. Det är samma sak att säga att allt vi skriver om är deras ord...

Oskarand sa...

Hehehe. Jepp jag tror Jim Rohn fick sina ideer från sin mentor Earl Shoeff + bibeln...
På samma sätt som jag fyller denna blogg med tankar från andra så hade även Tony Robbins och Jim Rohn mentorer som det fick sina tankar ifrån... de mesta är sanningar som håller år ut och år ut... från de gamla grekerna, till bibeln, till Think and Grow Rich av Napoleon Hill, till the Secret... konsten är att applicera!

Lev Din Dröm! sa...

Verkligen. Du vet vad Robbins kallar den va;)? Konsten om att modellera sin förebild, "Why reinvent the wheel, Success leaves tracks" m.m.

Hur har du det i Dubai då?:)

Oskarand sa...

Och du vet var Robbins fick det ifrån... Grinder och Bandler, grundarna av NLP som var Tonys nästa mentor efter Jim Rohn...
:)

Allt bra här i Dubai även fast jag har lite hemlängtan då och då...
Allt bra i Sverige?

Oskarand sa...

Lev din dröm:
sorry, såg på din blogg att du inte är i sverige utan i asien och backpackar. Vart är du någonstans och hur är det?