onsdag 1 juli 2009

Semester

Är nyss hemkommen efter 4 veckor semester i Sverige (bor för tillfället i Dubai). Som jag skrev i mitt förra inlägg finns inga problem i nuet och jag har verkligen levt i nuet dessa veckor.

Jag börjar nytt arbete här i Dubai imorgon och under min semester så kom då och då tankar upp om det nya jobbet - vad ska jag göra första veckan? Hur kommer min chef att vara? Kommer jag klara av de hårda krav jag kommer att ha på mig? Dessa var tankar som ibland kom in i min skalle. Jag applicerade då the Power of Now genom att observera tankarna och sedan styra om dem till nuet som då kunde vara sittandes i en segelbåt i Stockholms skärgård, på en bergstop i Norge eller på en solig veranda med goda vänner på Kungsholmen. Självklart försvann alla oroligheter när jag fokuserade på nuet och jag har på så sätt lyckats koppla av totalt under min semester.

Ni som snart skall gå på semester utnyttja nuet! När ni sitter där i en solstol på landet eller i en segelbåt någonstans, ta ett djup andetag, lyssna på fåglarna, njut av omgivningen. Kommer tankar på arbetet upp observera dem och konstatera sedan att detta är inget ni kan göra något åt just nu, gå sedan tillbaka till att njuta av nuet och jag kan garantera att du kommer tillbaka utvilad till ditt arbete.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb och får ibland ångest över det men kommer då på mig själv med att det inte är någon ide att ha ångest över morgondagen. För nu är nu och just nu mår jag riktigt bra.

Inga kommentarer: