onsdag 29 juli 2009

Mål inom företagande

Har precis börjat nytt jobb där jag är ansvarig för affärsutvecklingen av ett Amerikanskt företag som heter HelmsBriscoe i Mellan Östern. Jag har i princip fria händer att driva detta vilket är riktigt kul och spännande.

Tänkte skriva hur jag jobbar med mina mål när det kommer till business.

Istället för att fokusera vad jag skall göra nästa vecka eller dag tar jag ett längre mål. Jag har nu börjat med ett 3 års resultat som jag vill uppnå. Jag bryter sedan ned det till 2 års, 1 års, 6 månaders, 3 månaders, 1 månads, 1 vecka, 1 dags plan. Så min nästa dag vet jag vad jag behöver göra för att uppnå mitt 3 års mål.

Jag har resultat mål och rekryterings mål som jag vill uppnå inom 3 år och jag vet nu vad jag behöver göra denna månad för att komma dit. Så när jag organiserar min dag ser jag den större bilden av det hela. Varje dag har jag fokus på resultat och rekrytering med allt vad det innebär.

För mig fungerar det väldigt bra att börja med att fokusera på slutmålet istället för tvärtom som många gör när det gör handlingsplaner.

Inga kommentarer: