torsdag 26 mars 2009

Seth Godin

Jag har en ny idol!

Mina tidigare favorit gurus Brian Tracy, Tony Robbins och Robin Sharma är inte längre högst upp på min lista över coolast och bäst självhjälps guru!

Seth Godin är marknadsförings guru och har skrivit massor av böcker som jag nyligen upptäckt. En av de mest kända böckerna är The Purple Cow. Har ännu inte läst någon av hans böcker men köpte 3 häromdagen och det är nerpackade i väskan inför min resa till Hong Kong och Filipinerna. Har endast läst en artikel i www.success.com och lyssnat på en intervju med honom men det räckte. En av det grejerna som han sa var: if you can fail for free, why not? Det gäller att försöka så många gånger så att tillslut så lyckas man.

Har nu 14 dagars semester framför mig och har Seths böcker nerpackade så återkommer med sammanfattningar.

Skall på semestern träna kampsport i Filipinerna med en gammal mästare i kampsporten Pekiti Tirsia. Ser verkligen fram emot detta äventyr! Semester är för mig inte att ligga på en strand i 10 dagar, semester är upplevelser, erfarenheter och chans att få perspektiv och växa som människa.
Nu väntar taxin.

Inga kommentarer: