torsdag 27 oktober 2011

Passiv inkomst

En del av framgång handlar för mig om att trygga pengar frågan. Inte för att jag tycker pengar är speciellt viktigt utan mera för att jag tycker det är viktigt att arbeta med det jag tycker är kul. När pengar frågan är tryggad så kan jag välja om jag skall arbeta eller inte.
Det intressanta är att de flesta som är passionerade och älskar sina arbeten tjänar väldigt bra medans de som i princip hatar sina arbeten är lågavlönade...
En stor del i att trygga sin inkomst för livet är att bygga tillgångar som ger passiv inkomst eller positiv cash flow. All enligt Rich Dad Poor Dad böcker som jag verkligen kan rekommendera.
Tillgångar som ger positiv cash flow finns det flera av men det enklaste är att bygga upp affärsverksamheter som ger avkastning. För mig innebär det i dagsläget att bygga upp hemsidor som ger inkomst via reklam. Jag har i dagsläget ett 10 tal sidor och min kära vän Christoffer har varit min stora inspiration när det gäller detta. Min största sida är min Svenska guide till Dubai. Jag driver nu flera resesidor såsom Omanguiden och Abudhabiguiden. Jag har även lanserat en Tysk version. Dessa sidor ger nu en liten passiv inkomst där jag inte behöver arbeta så mycket.


Inga kommentarer: