lördag 1 oktober 2011

Framgångsprincip 33, överkom dina bergränsande övertygelser (limiting beliefs)

Många av oss har "limiting beliefs" som vi bär med oss från det förflutna. Dessa kan hindra dig att nå dit du vill. Det kan vara saker som jag är inte tillräckligt: smart, snygg, rik, gammal, ung eller liknande.
Jack rekommenderar följande process:
1, identifiera det du vill ändra
2, identifiera hur det begränsar dig
3, bestäm hur du vill vara, känna och göra
4, skapa en affirmation som vänder på detta och ger dig tillåtelse att vara, känna och göra som du vill.

Använd detta format:
1, min begränsade övertygelse är:
2, sättet det begränsar mig är:
3, sättet jag vill vara, känna och göra är:
4, min affirmation är:
Använd sedan denna affirmation dagligen flera gånger i minst 30 dagar.
Lycka till!

Inga kommentarer: