tisdag 31 augusti 2010

Princip 20, lär dig konstant nya saker

Idag händer saker så snabbt att om du inte lär dig nya saker dagligen så kommer du snart ligga efter. Följ CanI (constant and neverending improvement). Om du vill bli framgångsrik ställ då konstant frågor som: hur kan jag göra detta bättre? Hur kan jag göra detta mera lönsamt? Hur kan jag bli bättre idag? Var kan jag lära mig och utveckla en ny kompetens? Att bli bra på något kräver övning så ge inte upp utan fortsätt att öva, öva, öva!
Många har inte tagit en kurs, läst en bok eller lyssnat på någon inspirerande föreläsning sedan skolan! Bestäm dig idag att du skall försöka bli bättre och bättre för var dag som går på alla sätt! Läs inspirerande böcker, lyssna på ljudband och gå på seminarium. Lära är för livet!

Inga kommentarer: