fredag 3 april 2009

Forsta veckan avklarad.

Sa var forsta veckan avklarad harnere. Har kort med arme killarna och det har varit riktigt bra. Mycket grundtraning vilket alltid ar viktigt.

Var ute och drack nagra ol igar med en syster till en kund i Dubai (tack Jayen och vilket program anvander du for att oversatta min blogg? Forstar du svenska?). Hade en riktigt trevlig kvall! De tog oss till ett omrade dar "vanliga" Filipinos gar ut. I omradet dar jag bor, Makati ar det mycket turister vilket leder till mycket "arbetar" flickor. San Miguel Light ar olen som galler och den slinker ner latt harnere i varmen vilket kanns dagen efter pa traning!

Skall spendera denna helg med Guru Jasper som har hand om traningen har i Manila tillsammans med Guru Rommel. Han har tagit mig till ett litet resort hotell i en forort. Han har ett litet Internet kafe som hans fru driver och dar sitter jag nu. Imorgon ska vi upp 6 pa morgonen for att trana hela dagen!

Far fragan av manga varfor jag ar har? Efter nagra pilsner igar diskuterade jag detta med en Engelsman som ocksa ar har for att trana. Vi sa att vi har tva alternativ, vi kan aka till Boracay som ar Filipinernas mest kanda resort. Dar kan jag dricka pilsner hela dagen, ligga pa stranden, lasa bocker, dyka och hanga med andra vita feta Europer. Alternativ tva ar att aka till gammel mastaren och trana stenhart. Dar blir jag vackt 5:30 pa morgonen for att kora fullt hela dagen. Sa fragan ar varfor jag valjer nummer tva?? Svaret ar att jag valjer att anvanda min semester for personlig utveckling. Som min favorit kvot sager: "You are today what you will be five years from now, except fo the people you meet and books you read" Charlie "Tremendous Jones. Alla de som har hallit pa lange med kampsport som jag har traffat har en inre tryghet som jag inte ser hos manga andra, darfor ar det extra intressant att spendera semestern med dessa manniskor. Grand Tuhon, som ar namnet pa gammelmastaren, traffar jag pa mandag for att trana for fullt i 4 dagar. Sa valet ar enkelt jag skippar nattlivet i Boracay for att hanga med och lara mig av en fantastisk mastare av den gamla skolan!

1 kommentar:

angel sa...

So where did they take you? Karaoke stuff? How was the San Mig Pale Pilsen? Ask for LAMBANOG (before u leave..),Original Philippine Alcohol Liquor, though I didnt get the chance to taste it. Ive tried the flavored one which is not the original anymore.
Well, Jag talar svenska nu..LOL. Why not write in English? And u skip BORA? White sand beach, clear blue skies, clear water…awww, the beach smells so good but cant argue with your personal development. Guess I would never pass the chance to meet the great champ as well.
Keep on blogging.