onsdag 16 februari 2011

Princip 29, gör klart med ditt förflutna så att du kan gå vidare

För att kunna leva ett optimalt liv måste du släppa taget om hemskheter som hänt i det förflutna! Det som har hänt i det förflutna är inget du kan göra något åt idag och du måste kunna släppa och gå vidare.

Enligt law of attraction attraherar du vad som du tänker på oftast så om du bär runt på negativism, ilska, och oförlåten gammal smärta så kommer du bara attrahera mera av detta.

Här är en teknik:
Skriv ner:
1, ilska och förbittring
Jag är arg när...
Jag hatar när...
Jag har fått nog när...
Jag föraktar när...

2, smärta
Det gör ont när...
Jag känner mig ledsen när...
Jag känner smärta när...
Jag känner mig besviken när...

3, rädsla
Jag var rädd att...
Jag känner mig rädd när...
Jag blir rädd för dig när...
Jag är rädd att...

4, ånger
Jag är ledsen att...
Förlåt mig för...
Jag är ledsen för...
Jag menade inte...

5, vill
Allt jag ville ha...
Jag vill att du...
Jag ville...
Jag förtjänar...

6, kärlek, medkänsla, förlåtelse, uppskattning
Jag förstår att...
Jag uppskattar att...
Jag älskar dig för...
Jag förlåter dig för...
Tack för att du...

Skriv ner detta i ett brev med ungefär lika mycket text på varje punkt. Om den du skriver om inte är bered att hålla med så kan du slänga brevet efter. Det andra alternativet är att be personen göra samma sak om dig. Diskutera brevet och försöka undvika att försvara din position.
Alla människor gör alltid de bästa de kan för att möta sin bas behov, med den kunskap och verktyg de har för den specifika situationen.

Inga kommentarer: