tisdag 17 november 2009

Success principles

Det har inte varit så mycket skrivande på denna blogg pga besök från Sverige samt att jag har haft fullt upp med jobb och andra projekt.

Har precis avslutat boken "Success Principles" av Jack Canfield och tänkte sammanfatta hans principer på denna blogg. Författaren är kanske mest känd för att ligga bakom Chicken soup for the soul serien som har sålt i miljontals exemplar.

Success Principles sammanfattar 64 principer för framgång och kan ses lite som ett uppslagsverk inom personlig utveckling. I slutet av boken uppmanar Jack att gå igenom 1 princip i veckan och verkligen försöka följa denna. Jag tyckte det lät som en utmärkt idé så jag tänkte sammanfatta 1 kapitel i veckan för att lära mig själv och för att lära andra dessa principer för framgång.

Håll utkik på denna blogg för mera information om framgångs principerna enligt Jack Canfield!

3 kommentarer:

Christoffer sa...

2 av 64, blir det facit? :) Är inte 1% av framgång att planera och 99% av framgång att fullfölja?

Kom igen nu! Jag vill läsa mer, de är skitbra!

Unknown sa...

Jag håller på med boken och brinner för denna typ av frågor. Jag blev nyfiken då jag Googlade och fann din blogg. Nu blir jag riktigt nyfiken när jag ser att du lade av efter ett inlägg. Vad hände?

Oskarand sa...

Tjena Mats,

Har kommit till Princip 8 än så länge. Om du klickar här: bloggompersonligutveckling.blogspot.com så har du all.
Kommentera gärna principerna så kan vi få igång en diskussion.