onsdag 13 maj 2009

Att äta rätt

Mitt intresse för att äta rätt började för ca 2 år sedan då jag märkte hur mycket min energi påverkades av vad jag äter. Jag började sätta mig in i olika dieter och olika form av näringslära. Då det finns ett myller av böcker och ideer om detta har jag experimenterat mig fram. Några böcker som har inspirerat mig är The China Study av Colin Campbell och The PH diet av Robert Young. Båda dessa herrar är för en mera vegetarisk livstil där man skär ner på all form av kött och all form av mjölkprodukter. En annan utmärkt källa är Tony Robbins Living Health program som jag varmt kan rekommendera.

Det är inte alltid lätt att följa en bra diet då tid och pengar ofta är variablar som påverkar en. Jag har nyligen upptäckt det Japanska köket och då menar jag inte bara Sushi utan även massor av andra rätter som ofta innehåller stor del sallad eller fisk. Har därför gjort en sida där jag testar Japanska restauranger i Dubai: www.dubasushi.com

Inga kommentarer: