lördag 3 januari 2009

Mål 2009

En annan sak som varenda bok om personlig utveckling nämner är vikten av att ha mål. Allt från klassikern Think and Grow Rich av Napeolon Hill till den mer moderna The Secret.

Även fast jag anser att man skall fokusera på sina mål varje dag på året så är Nyårsafton en bra tid att samla sina tankar, fundera på vad som var bra under föregående år och hur man vill att 2009 skall se ut. Jag använder mig av en övning utvecklad av Tony Robbins som fungerar bra för mig. Hur du gör dina mål spelar ingen roll, öppna valfri bok om personlig utveckling och använd deras , men se till att göra det! Det är otroligt viktig att ha dina mål nedskrivna. Mina mål för 2009 speglar även mina långsiktiga mål jag har 10 - 15 år framåt. För ditt liv om 10 år skapas av dina dagliga handlingar idag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för mål då?

nonhosonno sa...

Ja att ha mål och målsättningar är viktigt. Själv lyssnar jag mycket på Jim Rohn.

Oskarand sa...

Har långsiktiga mål inom många olika kategorier som hälsa, pengar, karriär, familj, vänner. Men har 4 huvudmål för 2009:
- hälsomål - nå min BMI vikt
- karriärs mål - bli befodrad
- entreprenörs mål - göra pengar på mina hemsidor varje månad, starta eget företag
- språk mål - bättra på Tyskan och Indonesiskan, lära mig grundläggande Arabiska och Japanska.

Nonhosonno: Jim Rohn har jag inte hört talas om. Låter intressant.